فروش ویژه : ثبت دامنه آی آر IR فقط 99 هزار تومان سفارش آنلاین/ تحویل آنی
فروش ویژه : ثبت دامنه دات کام COM فقط 899 هزار تومان سفارش آنلاین/ تحویل آنی (بهترین پیشنهاد)
فروش ویژه : 1500 مگابایت هاست ابری به همراه SSL رایگان ماهیانه فقط 69 هزار تومان مشاهده مشخصات و پلن ها

ionCube Loader چیست و چگونه کار میکند

ionCube Loader چیست و چگونه کار میکند

بطور کلی Ioncube یک ماژول php است که فایل های رمزگذاری شده php را درست می کند و سرعت صفحات وب را بالا می برد. معمولا برای برنامه هایی که بر پایه php هستند نیاز است.

Ioncube محصول سال 2002 و به توسعه دهندگان این امکان را میدهد که با استفاده از این ابزار، از نرم افزار های نوشته شده به زبان PHP ، حفاظت کنند. در واقع با استفاده از Ioncube از امکان دیده شدن کدهای PHP، ویرایش کد و نیز امکان اجرای کد روی سیستم های بدون لایسنس ، محافظت می شود.

این ابزار از تکنیک کامپایل کردن بایت کد ها (compiling the bytecode) برای کدگذاری استفاده میکند و در نتیجه کد اصلی (source code) حذف شده  و زمان اجرا (runtime) کاهش می یابد.

برنامه توسعه یافته PHP (PHP extension) با نام IonCube Loader  شناخته شده و خواندن (Read) و اجرای (Run) فایل های کد گذاری شده را در زمان اجرا مدیریت میکند.

 

تاریخچه Ioncube :

در سال 2013، ورژن 8.x ، Ioncube ارائه شد. در این ورژن رمز گذاری کدهای نوشته شده با PHP 5.4 نیز پشتیبانی شدند. همچنین در سال 2014، ویژگی های جدیدی در سال 2014 به آن اضافه شده که که مهمترین آنها یک رابط کاربری گرافیکی برای کاربران OS X می باشد. در April 18, 2014، ورژن Encoder 8.3 ارائه شد که کدهای نوشته شده به زبان PHP ورژن 5.5 را نیز پشتیبانی نمود.

در سال 2015، Ioncube ورژن 9 رونمایی شد که کدهای نوشته شده به زبان PHP ورژن 5.6 را پشتیبانی میکند و ویژگی های امنیتی جدیدی نیز نظیر رمز گشایی کد وارد شده با استفاده الگوریتم در زمان اجرا ارائه شد.

 

بررسی نصب بودن Ioncube Loader روی سرور

جهت استفاده از ionCube encoded و نیز فایل های رمزگذاری شده PHP (secured PHP files)، نیازمند نصب فایلی به نام ionCube Loader روی سرور  است.

غالبا Ioncube Loader روی سرورهای اشتراکی و سرور های مجازی که از PHP5 استفاده میکنند، نصب میباشد. جهت بررسی آن میتوانید از فایل  phpinfo.php کمک گرفته و عبارت "ioncube" را جستجو نمایید.

 

در سازمان هاست روی تمامی سرور های لینوکس ارائه و بسته به نسخه PHP ورژن آن متفاوت است. جهت تغییر ورژن php در سایت های لینوکس ارائه شده Cpanel به نحوه تغییر ورژن PHP  مراجعه نمایید.

 

آیا این پاسخ مفید بود؟

خوانده شده

چگونه در سایت وردپرس منوهای مختلف بسازیم

قبل از هرچیزی به بررسی برگه ها در وردپرس و تفاوت آن با نوشته ها میپردازیم، در وردپرس برگه ها در...

آموزش اتصال گوگل آنالیتیک به گوگل وبمستر

معمولا متخصصان وب از هر دو نرم افزار گوگل آنالیتیک(google analytics) به وبمستر (Google...

آموزش گوگل آنالیتیک (Google Analytics)

اگر شما در حال راه اندازی یک وب سایت هستید، قطعا به نرم افزارهایی جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات ورودی...

keepass چیست و چگونه کار می کند ؟

امنیت رمزهای عبور و به حافظه سپردن رمزهای طولانی و پیچیده برای حساب های کاربری متعدد، داستانی...

۱۲ پلاگین مهم در بهبود محیط مدیریت وردپرس

آیا تا به حال شده که در وردپرس بخواهید رنگ پیش فرض را تغییر بدهید، نام تجاری خود را به آن اضافه...