فروش ویژه : ثبت دامنه آی آر IR فقط 99 هزار تومان سفارش آنلاین/ تحویل آنی
فروش ویژه : ثبت دامنه دات کام COM فقط 899 هزار تومان سفارش آنلاین/ تحویل آنی (بهترین پیشنهاد)
فروش ویژه : 1500 مگابایت هاست ابری به همراه SSL رایگان ماهیانه فقط 69 هزار تومان مشاهده مشخصات و پلن ها

۹ افزونه برای افزایش قدرت و قابلیت وردپرس

یکی از مزایای استفاده ار وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا، مجموعه ی بی شماری از افزونه ها است که عملکرد وب سایت و قدرت آن را بهبود می بخشند. 9 افزونه معرفی شده در راستای چنین اهدافی طراحی شده اند و اکثر آن ها رایگان می باشند. البته برخی نیز در قالب نسخه های نرم افزاری با قابلیت های جدیدتر و پشتیابنی کاربران ارائه می شوند.

در ادامه با ما همراه باشید...

1-Yoast SEO:

11

این افزونه ی فوق العاده قدرتمند برای بهبود عملکرد موتورهای جست و جو در هر صفحه و یا همان سئوی وب سایت شما به کار می رود و به صاحبان وب کمک می کند تا بهینه سازی پست ها، عنوان صفحه و توضیحات متا را به راحتی انجام دهند. علاوه بر این رتبه یک کلمه کلیدی خاص را در هر صفحه و یا پست نیز نشان خواهد داد. این افزونه یک ابزار تجزیه و تحلیل صفحه دارد که بهترین شیوه ها برای بهینه سازی محتوا را برای شما فهرست می کند.

لینک premium SEO plugin

2- Gravity Forms:

22

یکی از افزونه هایی که وردپرس را به محلی برای کسب و کار تبدیل می کند، فرم ساز است. فرم سازها یکی از قدرتمندترین افزونه های موجود در بازار هستند که ساخت انوع فرم های مختلف را در وب سایت وردپرسی بدون نیاز به دانش خاص امکان پذیر می سازند. از این افزونه ها می توان برای ساخت فرم ساده تماس یا فرم عضویت پیچیده به همراه پرداخت اینترنتی استفاده کرد. شما همچنین می توانید اشکال مختلف فرم های موجود درسرویس های محبوب اینترنتی از جمله: MailChimp،Constant Contact وPaypal را به کمک آن در محیط وردپرس شبیه سازی کنید. محیط این افزونه به گونه ای است که کاربران با سطوح علمی مختلف می توانند از آن بهره مند شوند؛ افراد مبتدی با کمک گزینه های ساده و راحت درپ و دراگ و یا کشیدن و رها کردن، و کاربران پیشرفته با ابزارهای پیچیده تر قادر به ساخت هر نوع فرمی خواهند بود. تعداد فرم های قابل ساخت توسط این افزونه نامحدود است که این حاکی از تنوع بالای فرم های Gravity است. قیمت این افزونه برای هر سایت در سال 39 دلار می باشد که شامل دستیبابی به پشتیبانی و به روز رسانی های آن نیز می شود. اگر مدیریت چند وب سایت را بر عهده دارید، نیز می توانید با پرداخت سالیانه 199 دلار از خدمات این افزونه برای وب سایت های خود بهره مند شوید.

لینک رایگان Contact Form 7

3- WordFence:

33

وردپرس برای جلوگیری از آسیب های امنیتی، افزونه ای را معرفی کرده که بسیاری از ویروس ها را شناسایی و از بین می برد. WordFence تمامی تم ها و افزونه های وب سایت را اسکن کرده و آن را در برابر هک محافظت می کند. علاوه بر این، افزونه معرفی شده امکان قراردادن کلمات عبور قوی بر روی قسمت های مختلف وب سایت را فرآهم می سازد.

4- BackupBuddy:

44

همانگونه که می دانید طراحی یک وب سایت، قراردادن مطالب در آن، سفارشی کردن افزونه ها و تم ها کاری زمان بر است؛ بنابراین پشتیبانی از آن ها بسیار حائز اهمیت می باشد. افزونه BackupBuddy امکان بکاپ گیری جزئی و کامل از وب سایت شما را امکان پذیر می سازد. به کمک این افزونه شما می توانید بکاپ گیری را به طور منظم و یا روزانه انجام دهید تا فایل های به روز شده و محتوای تازه وارد شده نیز از این امر مستثنی نباشند. این برنامه همچنین امکان ارسال فایل های بکاپ را به سرویس هایی همچون Dropbox و Google Drivو نیز دیگر سرورهای FTP فرآهم می کند. اگر یک وب سایت نیاز به انتقال به یک سرور دیگررا داشته باشد، این افزونه می تواند جا به جایی فایل ها را به شیوه ای بسیار ساده تر از روش دستی ممکن سازد. هزینه استفاده از این افزونه 80 دلار برای هر سال می باشد که شامل 1GB فضای ذخیره سازی از طریق یک سرور پردازش ابری به نام Stashاست.

لینک رایگان BackWPup

5-TinyMCE Advance

55

اگر به دنبال یک ویرایشگر حرفه ای برای صفحات وردپرس خود هستید، ما به شما ویرایشگر TinyMCE Advance را پیشنهاد می کنیم. این افزونه امکان ساخت جدول، انتخاب فونت های جدید و نیز امکان اضافه کردن دکمه های دلخواه به ویرایشگر وردپرس و در نتیجه سفارشی سازی آن را فرآهم می کند.

6-داشبورد گوگل آنالتیک:

66

همانگونه که در مقاله.... اشاره شد، گوگل آنالتیک ابزاری قوی در ردیابی و بررسی ترافیک سایت و جزئیات مربوط به آن است. افزونه داشبورد گوگل آنالتیک، آمار و اطلاعات مرتبط با این ابزار حرفه ای را در داشبورد وب سایت شما نمایش می دهد. با استفاده از اطلاعات این افزونه شما می توانید به راحتی ترافیک و عملکرد پست ها و صفحات خود را بدون خروج از وب سایت مشاهده نمایید.

7- Enable Media Replace:

77

به روز رسانی تصاویر و برخی فایل ها بر روی سایت، عملی مفید است که می تواند تاثیر خوبی در سئو داشته باشد؛ اما مدیریت لینک های قدیمی و یا شکسته موجود در کتابخانه رسانه ای وردپرس و جایگزین کردن آن ها با فایل های مورد نظر کاری پیچیده و زمانبر است. افزونه Enable Media Replace یک رابط کاربری برای جایگزین کردن فایل های کنونی با لینک مربوط به آن ها با فایل های جدید است. این در حالی است که به طور همزمان نیز تمامی لینک های وب سایت به روز رسانی خواهند شد.

8- Visual Composer:

88

گرچه وردپرس ساخت سریع یک وب سایت را به کمک قالب های آماده ی خود امکان پذیر می سازد، اما هنوز هم سفارشی سازی یک طراحی بدون ویرایش قالب ها و یا کدنویسی، کاری سخت و دشوار است. افزونه Visual Composer در واقع نوعی صفحه ساز به روش درپ و دراگ است که به مدیر وب اجازه می دهد تا محتوای صفحه را با استفاده از انواع المان ها مانند ویجت ها، آیکون های رسانه های اجتماعی، دکمه ها، آکوردیون ها و غیره به روش های مختلف طراحی کند.

لینک رایگان Page Builder by SiteOrigin

9- Events Calendar:

99

در وردپرس امکان ارسال رویدادها روی یک تقویم در نظر گرفته نشده است؛ این در حالی است که بسیاری از کسب و کارها برای اطلاع رسانی کاربران و مشتریان خود به چنین المانی نیاز دارند. افزونه تقویم رویدادها خدماتی از جمله: قراردادن رخدادها در تاریخی مشخص، تنظیم کردن آن ها، ثبت نام برای رویدادها، ثبت نام پولی برای آن ها و بسیاری از ویژگی های دیگر را برای کاربر امکان پذیر می سازد. این افزونه در دو نسخه رایگان و حرفه ای ارائه شده است و به شکل های مختلف در سرتاسر وب سایت قابل نمایش می باشد.

آیا این پاسخ مفید بود؟

خوانده شده

نقاط آسیب پذیری و ضعف های امنیتی در فایل Web.config (قسمت دوم)

بسیاری از مشکلات متداول و خطرناک امنیتی و نقاط آسیب پذیری سایت ها در برنامه ها و اپلیکیشن های تحت...

آموزش اتصال گوگل آنالیتیک به گوگل وبمستر

معمولا متخصصان وب از هر دو نرم افزار گوگل آنالیتیک(google analytics) به وبمستر (Google...

نقاط آسیب پذیری و ضعف های امنیتی در فایل Web.config (قسمت اول)

امروزه بزرگترین تهدید برای امنیت شبکه های سازمانی، از سمت وب سایت ها و اپلیکیشن های مبتنی بر وب...

چگونه در سایت وردپرس منوهای مختلف بسازیم

قبل از هرچیزی به بررسی برگه ها در وردپرس و تفاوت آن با نوشته ها میپردازیم، در وردپرس برگه ها در...

مفهوم Responsive بودن وبسایت

ممکن است تا به حال با موبایلتان وبسایت هایی را مشاهده کرده باشید که اندازه ی آن متناسب با صفحه...