فروش ویژه : ثبت دامنه آی آر IR فقط 99 هزار تومان سفارش آنلاین/ تحویل آنی
فروش ویژه : ثبت دامنه دات کام COM فقط 990 هزار تومان سفارش آنلاین/ تحویل آنی (بهترین پیشنهاد)
فروش ویژه : 1500 مگابایت هاست ابری به همراه SSL رایگان ماهیانه فقط 99 هزار تومان مشاهده مشخصات و پلن ها

با تنظیمات گوگل وبمستر بیشتر آشنا شوید

گوگل وبمستر (Google Webmaster) یکی از ابزارهای رایگان و بسیار کاربردی است که اطلاعات دقیقی را در مورد صفحات وب سایت و عملکرد آن ها در نتایج موتورهای جستجو در اختیار شما قرار می دهد.
5-gwtools-settings
در قسمت تنظیمات کلی گوگل وبمستر گزینه های مختلفی وجود دارد که در این مقاله به توضیح هر یک از آن ها می پردازیم.
1- Webmaster Tools Preferences
Webmaster-Tools-Webmaster-Tools-Preferences
در این قسمت ابتدا یک کشوی پنجره ای برای انتخاب زبان مشاهده می کنید که البته زبان فارسی را پشتیبانی نمی کند. در email notifications نیز می توانید مشخص کنید که اطلاعیه های گوگل به صورت روزانه به حساب کاربری جیمیل شما ارسال شوند یا خیر؟ توجه داشته باشید که در حالت عادی این پیغام ها را در صفحه اصلی گوگل وبمستر قابل مشاهده هستند. بنابراین با فعال کردن این قسمت، پیغام ها مجددا به حساب کاربری شما ارسال خواهند شد.
2- Site Settings
Option-to-Set-a-Preferred-Domain-in-Google-Webmaster-Tools1
گوگل برای کاربران خود این امکان را فرآهم کرده تا به کمک قسمت تنظیمات، برخی از اطلاعات مورد نظر خود در رابطه با وب سایت خود را که به راحتی قابل بیان نیستند، اطلاع دهند. فرض کنید شما یک دامنه .com دارید و هاست شما از آمریکا است؛ اما می خواهید فقط در نتایج جست و جوی کشور انگلستان باشید! در اینجا پنجره کشویی گوگل به کمک شما خواهد آمد و امکان انتخاب کشور را برای کاربر امکان پذیر می شازد. متاسفانه نام کشور ما در این لیست قرار ندارد.
و در نهایت گزینه نرخ خزیدن، به شما این امکان را می دهد تا سرعت حرکت عنکبوت های جستجوگر گوگل را تنظیم کنید. به عنوان نمونه اگر وب سایتی با درخواست های زیاد دارید، پایین بودن این نرخ برای شما مناسب تر خواهد بود.
3-Change of Addressm
Webmaster Tools - Change of Address
معمولا خیلی کم پیش می آید که شما بخواهید وب سایت خود را به دامنه ای جدید انتقال دهید. اما در چنین وضعیتی مطالب دامنه قدیمی با ریدایرکت 301 به دامنه جدید انتقال پیدا می کنند. قسمت تغییر آدرس نیز برای اطلاع رسانی گوگل از چنین جا به جایی هایی صورت گرفته است. ثبت دامنه جدید در این بخش سبب می شود تا گوگل روند ایندکس شدن شما در وب سایت جدید را بسیار سریع تر از حالت دنبال کردن تغییر مسیرهای 301 دنبال کند.
4-Google Analytics Property
Google-webmaster-tool-analytics-properties
همانگونه که در مقاله آموزش اتصال گوگل آنالیتیک به گوگل وبمستر بیان شد، زمانی که این دو ابزار به هم لینک شوند، یک سری اطلاعات اضافی در این دو حساب قابل مشاهده خواهد بود. اگر در هنگام ثبت نام از جیمیل یکسانی استفاده کرده باشید، گزینه Google Analytics property کمک می کند تا شما به آسانی با انتخاب وب سایت مورد نظر خود، بتوانید اطلاعات گوگل وبمستر آن را در گوگل آنالیتیک نیز مشاهده نمایید.
5-Users & Site Owners
seo-gazelle-google-webmaster-tools-website-completed
در این قسمت شما می توانید از قسمت add a new user در بالای صفحه امکان دسترسی کاربران جدید به گوگل وبمستر را فرآهم کنید. علاوه بر این میزان سطح دسترسی نیز توسط شما قابل تنظیم است و قادر خواهید بود تا مالکیت برخی افراد را محدود کنید.
6-Verification Details
verification details
در مقاله چگونه وب سایت خود را در گوگل وبمستر ثبت کنیم؟ روش های مختلف ثبت وب سایت در گوگل از طریق ابزار گوگل وبمستر توضیح داده شد. اگر به هر دلیل مانند برخی افزونه های سئو به این کد تایید نیاز داشتید، می توانید آن را در قسمت جزئیات تایید، مشاهده نمایید.
7-Associates
associate
این قسمت به شما اجازه می دهد تا حساب های کاربری دیگر را در حساب گوگل وبمستر خود شریک سازید. افراد صاحب این حساب ها، بر خلاف مدیر سایت و کاربران نمی توانند اطلاعات گوگل وبمستر وب سایت شما را مشاهده کنند اما می توانند اقداماتی مانند ارسال مطلب سایت شما به Google+ از طریق یک حساب کاربری را به نمایندگی از وب سایت شما انجام دهند.
برای اضافه کردن یک همکار کافی ست مراحل زیر را طی کنید:
-بر روی گزینه Add a new User کلیک کنید.
-سپس آدرس ایمیل فرد مورد نظر را وارد کنید.
- نوع همکاری او را تعیین نمایید.
- در نهایت گزینه add را انتخاب کنید.

آیا این پاسخ مفید بود؟

خوانده شده

مفهوم Responsive بودن وبسایت

ممکن است تا به حال با موبایلتان وبسایت هایی را مشاهده کرده باشید که اندازه ی آن متناسب با صفحه...

هاست چیست؟

همانطور که می دانید جهت داشتن وب سایت شما می بایست در ابتدا نام دامنه خود را مشخص نموده و سپس...

مقایسه سرور های مجازی، اشتراکی و اختصاصی

با توجه به تنوع محصولات و گستردگی سرویس های ارایه شده ، در این مقاله برآن شدیم، در رابطه با سرویس...

چگونه امکانات و قابلیت های دیگری به سایت وردپرس بیفزاییم

بسط امکانات و قابلیت ها در وردپرس از طریق نصب افزونه ها/پلاگین ها صورت می گیرد. در حالت کلی امکان...

دامنه چیست؟

همانطور که می دانید جهت داشتن وب سایت شما می بایست در ابتدا نام دامنه خود را مشخص نموده و سپس...