فروش ویژه : ثبت دامنه آی آر IR فقط 99 هزار تومان سفارش آنلاین/ تحویل آنی
فروش ویژه : ثبت دامنه دات کام COM فقط 990 هزار تومان سفارش آنلاین/ تحویل آنی (بهترین پیشنهاد)
فروش ویژه : 1500 مگابایت هاست ابری به همراه SSL رایگان ماهیانه فقط 99 هزار تومان مشاهده مشخصات و پلن ها

راهنمای کلی ثبت دامنه با پسوند آی آر (Register .ir Domain)

الف) جهت ثبت سفارش دامنه ی .ir پس از ورود و ثبت نام به صفحه اصلی پرتال کاربری سازمان هاست، از قسمت دامنه، گزینه ی ثبت یک دامنه را انتخاب نمایید و نام دامنه (دامنه های)  مورد نظر را در کادر جستجو دامنه شما وارد نموده و روی گزینه جستجو کلیک نمایید.

 

پس از انتخاب دامنه (دامنه های)  مورد نظر روی گزینه  "افزودن به سبد خرید" و سپس "پرداخت نهایی" کلیک نمایید.
توجه: حداقل طول دامين 3 حرف و حداکثر 63 حرف ميبایست باشد. قوانین کلی ثبت دامنه ها

نکات:

دامنه های .ir میبایست تحت شناسه شما در ایرنیک ثبت شوند، چنانچه از قبل شناسه در ایرنیک ندارید اقدام به ایجاد شناسه در ایرنیک نمایید، آموزش ساخت شناسه در سايت ایرنیک  

توجه مهم: هنگام ایجاد شناسه کاربری در پنل  nic میبایست وارد قسمت شناسه شده  و روی گزینه مدیریت رابط های مجاز کلیک نموده و سپس صاحب امتیاز، رابط فنی، مالی و اداری را روی همه قرار دهید و سپس روی گزینه اعمال کلیک نمایید تا امکان ثبت دامنه توسط سازمان هاست فراهم گردد.

 

ب) سپس مجددا وارد پرتال کاربری سازمان هاست شوید و شناسه ای که در ایرنیک ایجاد کرده اید را در قسمت ایمیل یا شناسه شما در ایرنیک در سازمان هاست وارد نمایید.

 

سپس روی گزینه ادامه کلیک نموده و در در صفحه پرداخت نهایی با انتخاب تسویه حساب و ورود به درگاه بانک، اقدام به پرداخت صورتحساب مربوطه نمایید.

 

اقداماتی که پس از پرداخت صورحساب میبایست با واحد ثبت دامنه آی آر nic انجام دهید:

پس از پرداخت هزینه و نهایی شدن سفارش توسط سازمان هاست ، دامنه آی آر برای شما رزرو شده و برای متقاضیان دیگر غیر قابل رزرو می‌گردد، سپس درخواست شما برای بررسی و تایید نهایی به واحد ثبت دامنه آی آر nic ارسال خواهد شد، سپس میبایست از طریق پست الکترونیک خود  ( ایمیلی که با آن اقدام به ثبت شناسه در ایرنیک کردید) از نتیجه تائید یا رد درخواست خود مطلع خواهید شد.

 

توجه مهم: در صورت نیاز به ارسال مدارک جهت تایید ثبت دامنه، واحد ثبت دامنه nic از طریق پست الکترونیک با شما مکاتبه خواهد کرد و در صورت نیاز به ارسال مدارک برای این سازمان شما تا تاریخ انقضای ذکر شده در سفارش خود (معمولا ۱۰ روز کاری پس از رزرو دامنه) برای تکمیل مدارک و ارسال آن به واحد ثبت دامنه nic جهت تایید نهایی ثبت دامنه فرصت خواهید داشت .

توجه: در این مرحله در صورت وجود هرگونه سوال با بخش پشتیبانی nic تماس حاصل نمایید.

در صورتی‌که تا پیش از فرا رسیدن تاریخ انقضا، فرایند ثبت به صورت کامل انجام نگیرد و مدارک مورد نیاز برای nic ارسال نگردد، دامنهٔ شما معلق خواهد شد و برای ثبت مجدد توسط عموم آزاد خواهد شد.

توجه: در صورت عدم توجه به ایمیل ارسال شده از سمت nic و آزاد شدن دامنه، مبلغ پرداخت شده شما به عنوان اعتبار به پرتال کاربری سازمان هاست عودت داده خواهد شد تا در سفارش های بعدی از آن استفاده نمایید.


نکته نهایی: با توجه به اینکه ثبت دامنه های .ir بر خلاف پسوندهای بین المللی (نظیر .com و  ...) به صورت لحظه ای صورت نمیگیرد و معمولا ثبت نهایی دامنه به طور میانگین به 72 ساعت زمان نیاز دارد، در صورتیکه مایل هستید دامنه شما به صورت لحظه ای ثبت گردد و وبسایت شما پس از ثبت دامنه قابل نمایش باشد میتوانید پسوندهایی غیر از پسوند دامنه آی آر را ثبت نمایید.

آیا این پاسخ مفید بود؟

خوانده شده

آموزش ساخت شناسه در سايت نيک.آي آر

به منظور ایجاد شناسه کاربری در سایت پژوهشگاه دانش های بنیادی، گام نخست کلیک بر روی آدرس nic.ir می...

به روز رسانی اطلاعات تماس دامین (Update WHOIS contact)

جهت به روز رسانی اطلاعات تماس WHOIS دامین پس از لاگین به پرتال کاربری در صفحه اصلی روی دامنه ها...

تمدید دامین (Renew Domain)

1- تمدید دامنه پس از صدور صورتحساب: 20روز قبل از تاریخ انقضای دامنه به صورت خودکار توسط تاژان...

تغيير مالکيت دامين هاي با پسوند .ir

جهت تغییر مالکیت دامنه های ir به نام شخص. شرکت دیگر، فقط دامين‌هايي که در سامانه ي جديد nic.ir...

تغییر name server ها - Change Name servers

در صورتی که دامین خود را از تاژان تهیه نموده باشید،تغییر DNS دامنه ها، از طریق پنل کاربری فراهم...