فروش ویژه : ثبت دامنه آی آر IR فقط 99 هزار تومان سفارش آنلاین/ تحویل آنی
فروش ویژه : ثبت دامنه دات کام COM فقط 899 هزار تومان سفارش آنلاین/ تحویل آنی (بهترین پیشنهاد)
فروش ویژه : 1500 مگابایت هاست ابری به همراه SSL رایگان ماهیانه فقط 69 هزار تومان مشاهده مشخصات و پلن ها

آموزش تصویری گوگل آلرت Google Alert

شاید تا به حال نام بسیاری از سرویس های گوگل را شنیده و یا از آن ها استفاده کرده باشید، اما گوگل آلرت (Google Alert) سرویسی است که در عین مزایای بی شمار، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

گوگل آلرت چیست؟

با گوگل آلرت دیگر نیازی به جستجوی مطالب تازه ایندکس شده به بانک اطلاعاتی گوگل در اینترنت نخواهید داشت؛ چرا که این سرویس، آن ها را برای شما ارسال خواهد کرد.با ایجاد یک آلرت در گوگل، شما می توانید از جدیدترین به روز رسانی ها، خبرها و مطالب مرتبط با موضوعات مورد نظرتان مطلع شوید. گوگل آلرت محتوای موتور جست و جو را بر اساس معیارهای ارائه شده از سوی شما بررسی و سپس نتایج مرتبط را به ایمیل شما ارسال می کند. این سرویس به دلایل بسیاری از جمله نظارت بر وب برای اطلاعات خاص مرتبط با فعالیت شما مانند: جدیدترین فعالیت رقبا و یا اطلاعات محبوب جست و جو شده توسط کاربران در مورد حرفه شما می تواند مفید باشد.

چگونه از گوگل آلرت استفاده کنیم؟

1-ابتدا به آدرس http://www.google.com/alerts مراجعه کنید. از طریق این لینک به صفحه اصلی گوگل آلرت وارد می شوید. توجه داشته باشید که برای استفاده از این امکان شما به حساب کاربری جی میل نیاز دارید تا با اکانت گوگل خود در آنجا Sign in کنید. چنانچه اکانت جی میل ندارید، می توانید از قسمت ایجاد حساب، یک جی میل برای خود بسازید.

11

2-پس از ورود، موضوع مورد نظر خود به عنوان نمونه هاست را در کادر وارد کنید. این موضوع می تواند شامل هر عبارتی از ورزش و تکنولوژی تا طبیعت باشد. پس از تایپ یک پیش نمایش اولیه از کلمه مورد نظر برای شما ظاهر می گردد. اگر نتایج مشاهده شده برای شما قابل قبول نبود، می توانید عبارت مورد نظر را کمی تغییر داده و مجددا آن را تایپ کنید.

z

3-در قسمت نمایش گزینه ها یک سری تنظیمات اضافی وجود دارد که جست و جوی شما را بر اساس زمان ارسال، منطقه جغرافیایی و غیره محدود خواهد کرد. گزینه اول چند وقت یکبار یا How often است که امکان مدیریت تعداد ایمیل های دریافتی را امکان پذیر می سازد. شما می توانید با انتخاب هر یک از گزینه ها به محض وقوع، یک بار در هفته یا یک بار در روز ایمیل های خود را دریافت کنید. پیش فرض این قسمت یک بار در روز است.

444

4-گزینه دیگر تنظیمات، منابع است. در این بخش شما از گوگل می خواهید که فقط در بخش های خاصی جست و جو را انجام دهد. این قسمت ها می تواند شامل: اخبار، بلاگ ها، ویدئو، کتاب و غیره باشد. در صورت عدم تنظیم، گوگل تمامی موارد را جست و جو خواهد کرد.

666

5-در دو قسمت بعد می توانید از میان گزینه های مختلفی که ارائه شده است زبان و منطقه جغرافیایی مورد نظر خود را انتخاب کنید. به عنوان نمونه زبان فارسی بدین معنی است که گوگل نتایج خود را از میان صفحات فارسی، انتخاب و برای شما ارسال خواهد کرد.

777

6-تعداد نتایج یا حجم جست و جو در واقع بخش دیگری از تنظیمات گوگل آلرت می باشد. این قسمت اجازه می دهد تا از میان گزینه های بهترین نتایج که از فیلترهای گوگل برای یافتن بهترین عنوان عبور کرده است و تمام نتایج، یکی را انتخاب کنید.

7771

7-در قسمت تحویل به به طور پیش فرض آدرس جی میل شما ثبت شده است که گوگل نتایج خود را از طریق آن ارسال می کند. در صورت عدم تمایل می توانید گزینه فید RSS را انتخاب کنید.

8888

8-پس از انجام تنظیمات مورد نظر دکمه ایجاد هشدار را انتخاب کنید تا تغییرات شما ثبت شوند.

21

9-اگر شما مایل به اضافه کردن یک عبارت جدید هستید، به سادگی می توانید از طریق نوار جستجو و انجام مراحل قبل، هشدار جدیدی را ثبت کنید. توجه داشته باشید که هیچ محدودیتی در مورد تعداد آلرت‌ها وجود ندارد. علاوه بر این شما می توانید به کمک گزینه ویرایش، جست و جوی کنونی خود را تغییر دهید و یا تنظیمات مرتبط با آن را ویرایش کنید.

76

10-شما می توانید در بخش من در وب، با وارد کردن نام خود در سمت راست و آدرس ایمیل در سمت چپ و انتخاب علامت + در جلوی هر بخش، آن ها را به عنوان یک آلرت ثبت کنید تا هر زمان کسی در اینترنت نام و ایمیل شما را وارد کرد، گوگل به شما هشدار دهد.

23

11- اگر شما مایل به حذف یک یا چند مورد از هشدارهای خود هستید، می توانید با انتخاب تصویر سطل زباله در مقابل هر هشدار آن ها را به طور کامل از لیست خود حذف کنید. البته قبل از این کار خوب فکر کنید چون در صورت پاک کردن، باید مجددا آن را بسازید.

889

توجه داشته باشید که این سرویس گوگل کاملا رایگان است؛ اما اگر از طریق وب سایتی مانند: www.googlealerts.com اقدام کنید، با سرویسی مشابه که هیچ گونه وابستگی به گوگل ندارد مواجه خواهید شد. این سایت در برابر دریافت هزینه خدماتی مشابه با گوگل آلرت به شما ارائه خواهد داد که به نظر من با وجود سرویس گوگل نیازی به چنین چیزی نیست.

آیا این پاسخ مفید بود؟

خوانده شده

پلاگین های امنیتی پرکاربرد در وردپرس

همان طور که می دانید، وردپرس (Wordpress) یکی از مشهورترین و پرکاربردترین سیستم های مدیریت محتوا...

مفهوم ویروسی شدن وب سایت

از مهمترین دلایل ویروسی شدن سایت ، آلوده شدن آن به بدافزار ها و نرم افزار های مخرب می باشد. بهتر...

ساختار فایل Web.Config در ASP.NET

از ابتدای زمانی که شروع به طراحی و توسعه وب سایت می نماییم تا انتهای برنامه و application های...

چگونه مطالب مختلف را در وردپرس دسته بندی نماییم

جهت نظم دهی و طبقه بندی مطالب می توان از بخش دسته ها استفاده نمود. در واقع یکی از ابزارهای...

۹ افزونه برای افزایش قدرت و قابلیت وردپرس

یکی از مزایای استفاده ار وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا، مجموعه ی بی شماری از افزونه ها...