فروش ویژه : ثبت دامنه آی آر IR فقط 99 هزار تومان سفارش آنلاین/ تحویل آنی
فروش ویژه : ثبت دامنه دات کام COM فقط 990 هزار تومان سفارش آنلاین/ تحویل آنی (بهترین پیشنهاد)
فروش ویژه : 1500 مگابایت هاست ابری به همراه SSL رایگان ماهیانه فقط 99 هزار تومان مشاهده مشخصات و پلن ها

اهمیت به روزرسانی وردپرس و جوملا

احتمالا بسیار شنیده اید که سیستم های مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس، جوملا، دروپال، پرستاشاپ و ... همواره باید آپدیت باشد، اما شاهد آن هستیم که کمتر کسی به، به روزرسانی وردپرس و جوملاو همچنین پلاگین ها و قالب های استفاده شده در آن توجه میکند، از این رو در این مقاله به بررسی اهمیت آپدیت بودن سیستم های مدیریت محتوا از جمله وردپرس میپردازیم.
1-  امنیت (security):
برخی از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس از محبوبیت بسیار زیادی برخوردارند و افراد بسیاری وبسایت های خود را با این سیستم های مدیریت محتوا راه اندازی کرده اند، از این رو این سیستم های مدیریت محتوا مورد توجه هکرها قرار گرفته تا با یافتن باگ های امنیتی راه نفوذی به وبسایت ها بیابند.
مهمترین دلیل به روز رسانی وردپرس برطرف کردن باگ های امنیتی میباشد، در هر نسخه از سیستم های مدیریت محتوا ممکن است باگ ها و راههایی برای نفوذ به وبسایت وجود داشته باشند که هکرها در صدد یافتن آنها هستند و به محض یافتن باگ امنیتی میتوانند به وبسایت نفوذ کرده و مشکل ایجاد کنند، بنابراین در آپدیت های نرم افزار و همچنین پلاگین ها و قالب ها، باگ های امنیتی از بین رفته و از نفوذ هکرها به وبسایت جلوگیری میشود.
دلیل عمده هک و ویروسی شدن وبسایت های وردپرس به روز نبودن نرم افزار و نفوذ هکرها از طریق باگ های برطرف نشده میباشد.
در هر آپدیت امنیتی وردپرس ممکن است تا 20 باگ امنیتی برطرف شده باشد، که این خود اهمیت و ضرورت انجام هر یک از به روزرسانی های موجود را میرساند!
همچنین برای اطمینان بیشتر و افزایش امنیت وردپرس میتوانید از پلاگین های امنیتی پرکاربرد در وردپرس استفاده نمایید.
 
2- قابلیت و امکانات جدید و افزایش بازدهی سایت:
علاوه بر موارد امنیتی که بسیار مهم هستند، در برخی آپدیت های سیستم های مدیریت محتوا یکسری قابلیت ها و امکانات جدید و پرکاربرد اضافه میشود، مانند قابلیت ویرایش کردن تصاویر و...
همچنین در هر آپدیت سعی بر افزایش بازدهی و افزایش سرعت وبسایت میشود، که یکی از عوامل تاثیر گذار در افزایش رتبه سئو، سرعت لود شدن وبسایت ها میباشد.
علاوه بر این چناچه وبسایتی آلوده به بدافزارها باشد، رنکینگ وبسایت مربوطه در موتورجستجو گوگل پایین خواهد آمد، از این رو به روز بودن سیستم مدیریت محتوا علاوه بر افزایش امنیت و قابلیت های جدید در رتبه سئو سایت نیز تاثیر خواهد داشت.
نکته مهم دیگر اینست که به منظور کار کردن صحیح برخی پلاگین ها نیاز است نرم افزار وردپرس به روز باشد، با به روز بودن وردپرس میتوان از پلاگین های مطمئن و جدید و به روز استفاده کرد.
 
چه چیزهایی باید به روز رسانی شوند؟
منظور از آپدیت کردن وردپرس تنها آپدیت نمودن خود نرم افزار نیست بلکه میبایست پلاگین ها و قالب ها ی نصب شده در وردپرس نیز به روز رسانی شوند.
پلاگین و قالب های استفاده شده نیز ممکن است دارای حفره های امنیتی و راه نفوذی برای هکرها باشند از این رو بسیار مهم است که همواره به روز رسانی انجام شوند، قابل ذکر است اکثرا نفوذ به وبسایت ها ی وردپرس از طریق پلاگین ها و قالب هایی با امنیت پایین انجام میشود.
اما چرا برخی افراد در به روز رسانی وردپرس کوتاهی میکنند؟
گاها پیش میآید که در هنگام آپدیت نمودن وردپرس بدلیل سازگار نبودن نسخه جدید با پلاگین و قالب های استفاده شده در سایت مشکل به وجود آید و در نتیجه نرم افزار به صورت صحیح کار نکند، که این خود میتواند دلیلی برعدم آپدیت نمودن وردپرس توسط کاربران باشد.
اما جهت آسودگی خیال و انجام دادن به روز رسانی ها قبل از انجام به روز رسانی وردپرس از فایل ها و دیتابیس سایت بکاپ تهیه نموده تا احیانا درصورت بروز مشکل، امکان بازگردانی وبسایت به حالت قبل و بدون از دست دادن هیچ بخشی از اطلاعات فراهم باشد.
جهت اطلاع از نحوه به روز رسانی وردپرس می توانید به مقاله چگونه وردپرس را به روز رسانی نماییم مراجعه نمایید.

آیا این پاسخ مفید بود؟

خوانده شده

دستورات پرکاربرد cmd

CMD مخفف عبارت Command prompt و به معنی (خط فرمان) میباشد، Command prompt یا خط فرمان سیستم عامل،...

htaccess چیست

htaccess یک فایل پیکربندی برای استفاده در وب سرور می باشد. فایل htaccess. جهت ایجاد پیکربندی در...

چگونه وب سایت خود را در گوگل وبمستر ثبت کنیم؟

ابزارهای گوگل وبمستر (Google Webmaster Tools) در واقع نوعی مکانیسم اولیه برای برقراری ارتباط با...

چگونه رتبه سایت وردپرسی را در موتور های جستجوی گوگل بهبود دهیم

از آنجا که مبحث سئو و بهینه سازی سایت بسیار حائز اهمیت است و یکی از امکانات تعبیه شده در وردپرس...

توسعه وب سایت و تاثیرات آن روی SEO

تغییر طراحی وب سایت، نوسازی و به روز رسانی آن در بازه های زمانی مناسب از مهمترین عوامل داشتن وب...